دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

آیفون‌های بعدی اپل با روترهای بی‌سیم شارژ می‌شوند

يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۴۵ ب.ظ



دسته بندی: #تازه_های_فنآوری 

🔸شکی نیست اپل به دنبال شارژ بی‌سیم است. از چند سال پیش، چندین ثبت‌اختراع در این مورد به ثبت رسانده است و بسیاری از کارشناسان و سایت‌های نزدیک به اپل می‌گویند در آیفون ۸ از شارژ بی‌سیم اپل رونمایی می‌شود 


🔸اما اخیرا این شرکت یک ثبت‌اختراع جدید به ثبت رسانده است که نشان می‌دهد آیفون و دیگر دستگاه‌های این شرکت از راه دور و با فاصله زیاد شارژ بی‌سیم می‌شوند. در این ثبت‌اختراع، سعی شده است انرژی مورد نیاز برای شارژ بی‌سیم آیفون از روترهای بی‌سیم گرفته شود. در واقع، انرژی روی امواج رادیویی منتشرشده از آنتن‌های روتر بی‌سیم منتقل و از سوی آیفون دریافت شود. 


🔸در این ثبت‌اختراع از آنتن‌های دوقطبی و دو فرکانسی استفاده شده است که به معنای شارژ بی‌سیم از راه دورتر و بیش از حد معمول دستگاه‌های شارژ بی‌سیم رایج است. انتقال انرژی روی امواج رادیویی روترهای بی‌سیم ایده جدیدی نیست و چندین شرکت تا کنون سعی کردند این امر را تحقق ببخشند اما آیا آیفون می‌تواند اولین تلفن هوشمندی باشد که چنین فناوری را به‌کار می‌گیرد یا نه؛ باید منتظر آینده ماند. 


🔸اپل شرکتی نیست که دنباله‌روی شرکت‌های دیگر در شارژ بی‌سیم باشد و به طبع دنبال ارایه فناوری و محصول خودش است. تصور کنید آیفون بتواند با روترهای بی‌سیم شارژ شود. در آن صورت شما از شر کابل و شارژر و حتا پدهای شارژ بی‌سیم خلاص می‌شوید و در خانه یا محل کار در حالی که دارید از آیفون استفاده می‌کنید، شارژش هم می‌کنید. به نظر می‌رسد یک فناوری هیجان‌انگیز باشد اما کدام نسل از آیفون‌های اپل به این فناوری مجهز می‌شود. نباید انتظار داشته باشیم که آیفون ۸ با روترهای بی‌سیم شارژ شود. چون این نسل از آیفون‌ها تا چند ماه دیگر عرضه می‌شوند و خیلی بعید است که اپل شارژ بی‌سیم بت روتر را به آیفون ۸ برساند. 



کانال ما در تلگرام 

  • سنا عبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی