دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

نکات جالب برنامه نویسی 1

شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۱ ق.ظ





دسته بندی : # برنامه _نویسی

1-برنامه نویسی تحت وب یا تحت سیستم عامل


در مرحله اول، حتما زبان برنامه نویسی مورد علاقه خود را انتخاب کنیداگر اطلاعات دقیقی از برنامه نویسی ندارید ابتدا مسیر خود را انتخاب کنیدآیا دوست دارید برنامه هایی که تحت اینترنت اجرا می شوند را بنویسید ( وبسایت ها) یا برنامه هایی که در سیستم کاربر اجرا می شوند؟

 

2-تایپ ده انگشتی را یاد بگیرید.


نحوه صحیح تایپ می‌تواند کمک زیادی در حرفه ای شدن ما به عنوان یک برنامه نویس کند. از دید بنده کسب مهارت تایپ صحیح (ده انگشتی) برای حرفه برنامه نویسی لازم و ضروری است. به عبارت دیگر برنامه نویسی صرفاً در نوشتن کد خلاصه نمی‌شود بلکه ما به عنوان یک برنامه نویس گاهی نیاز داریم تا پیرامون کد‌های خود توضیحاتی بنویسیم و یا چنانچه عضو یک تیم برنامه نویسی باشیم نیاز داریم تا با سایر برنامه نویسان در تماس بوده و مکاتبه نماییم یا از توضیحاتی را درون کد خود بنویسیم.

در حقیقت چنانچه ما به تایپ سریع و صحیح تسلط داشته باشیم مابین فکر کردن و نوشتن کد زمان اندکی را صرف خواهیم کرد. شاید با ذکر این مثال اهمیت یادگیری تایپ 10 انگشتی را بهتر متوجه شوید: خیلی اوقات ممکن است ما در بحثی شرکت کنیم و در همین حین که یکی از دوستان ما در حال صحبت کردن است نکته ای به ذهن ما می رسد و صبر می‌کنیم تا صحبت های دوستمان به اتمام برسد، اما همین که دوستمان سکوت کرد ما نکته ای را که می خواستیم بیان کنیم را فراموش می کنیم.

مابین زمانیکه ما صبر می‌کنیم تا صحبت های دوستمان به اتمام برسد ممکن است چندین ثانیه طول بکشد و علت فراموشی هم می تواند همین فاصله زمانی باشد. دقیقاً ممکن است چنین اتفاقی هم در برنامه نویسی برای ما رخ دهد. در واقع زمان مابین ایده ای که در برنامه نویسی به ذهن ما خطور می کند تا تبدیل ایده به کد می تواند منجر به فراموشی گردد. حال اگر بتوانیم این زمان را به حداقل برسانیم می توانیم انتظار داشته باشیم فراموشی ما هم به حداقل برسد.

تجربه نشان داده است زمانیکه ما با استفاده از ده انگشت دست خود اقدام به تایپ کردن می‌کنیم، نه تنها سرعت تایپ ما افزایش می یابد بلکه کمتر هم از اینکار خسته خواهیم شد چرا که میزان باری که روی دو انگشت وارد می‌شود (در تایپ دو انگشتی)، حال در تایپ ده انگشتی مابین ده انگشت تقسیم خواهد شد و میزان خستگی ما نیز کمتر خواهد شد.

 

3-یادگیری زبان انگیسی.


مهارت دیگری که برای یک برنامه نویس لازم و ضروری است یادگیری زبان انگلیسی است. دلایل مختلفی وجود دارند که تاکید میکنم برنامه نویسان مبتدی می بایست حداقل به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند. از جمله این دلایل می توان گفت که یک برنامه نویس برای اینکه همواره به روز باشد و از آخرین پیشرفت ها در زمینه برنامه نویسی مطلع باشد زیرا زبان انگلیسی، زبان رسمی اخبار و اطلاعات مبادله‌شده‌ی جهان است و اکثر روزنامه‌های منتشر‌شده‌ی جهان، به انگلیسی می‌باشند. از سوی دیگر  Documentation یا اسناد زبان های برنامه نویسی کاملاً به زبان انگلیسی نوشته شده است و برای خواندن آن ها ما می‌بایست با زبان انگلیسی آشنا باشیم. یکی دیگر از مواردی که دانستن زبان انگلیسی در آن به کمک ما می آید مکاتبه با دیگر برنامه نویسان در سرتاسر دنیا می‌باشد همچنین توجه داشته باشید که بهترین منابع یادگیری زبان برنامه نویسی، منابع انگلیسی زبان هستند.

 

4-ابتدا زبان را یاد بگیرید ، بعد فریم‌ورک.


یکی دیگر از نکاتی مهم که قبل از شروع برنامه نویسی باید بدانید این است که: بعضی از برنامه نویسان ابتدا به سراغ فریم ورک مورد نظرشان رفته و در ابتدا ترفند ها و روش های استفاده از آن را یاد میگیرند سپس به سراغ یادگیری زبان برنامه نویسی مربوط به آن فریم ورک میروند. اشتباهی که شما را تقریبا به یک ربات تبدیل میکند!!! اگر شما با زبان فریم ورک آشنایی نداشته باشید، هرگز نمیفهمید که کد ها و توابع آن فریم ورک چگونه کار میکند و فقط مانند یک ربات از آن دستورات استفاده میکنید. ولی یادگیری زبان مخصوص آن فریم ورک در ابتدا باعث میشود شما آشنایی کامل با ساز و کار و نحوه ی کار آن فریم ورک داشته باشید.

دلیل ساده اینکار این است که اگر شما زیربنای یک زبان را بلد باشید، راحت میتوانید طرز کار یک فریم ورک را یاد بگیرید. اما اگر شما هیچ ایده ای در مورد طرز کار کردن فریم ورک نداشته باشید، احتمالا هیچ وقت نمی فهمید که چرا یک کار، به روشی خاصی در آن فریم ورک انجام میشود.


ادامه دارد...

 



 منبع 
  • سنا عبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی