دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

نکات جالب برنامه نویسی 3

شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۳۴ ب.ظ





در قسمت اول و دوم  پست به تعدادی از موارد پرداختیم 

نوبت به بقیه ی گزینه ها می رسد . با ما همراه باشید.



10-یاد بگیرید چگونه سرچ کنید!


یکی از بزرگترین مشکلاتی که برنامه نویسان مبتدی دچار آن می‌شوند، جستجو نکردن یا بهتره بگم درست جستجو نکردن در اینترنت است! وقتی در برنامه نویسی دچار مشکل می‌شوند برای پیدا کردن راه حل، کلی وقت خود را تلف میکنند و حتی ممکن است به پاسخی هم نرسند. در حالی که با یک جستجوی ساده در موتور های جستجوگری مانند گوگل، میتوانند در عرض چند ثانیه پاسخ سوال خود را بیابند.

پس فراموش نکنید که بهترین مکان برای رسیدن به پاسخ سوالات، اینترنت می‌باشد. حتما یاد بگیرید که چگونه در اینترنت جستجو کنید.

 

11-کامپیوتر یا لپ تاپ مورد نیاز ما


در صورتی که قصد تهیه سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ برای کار خود دارید باید به این نکات توجه نمایید:

یه استاد برنامه نویسی داشتم که همیشه بهم میگفت: «مهندس واقعی و حرفه ای کسی هست که با کمترین هزینه، بیشترین درآمد رو داشته باشه». فراموش نکنید که اگر یک سیستم را فقط برای برنامه نویسی، گوش دادن موسیقی، مشاهده فیلم، ویرایش تصویر ونیاز دارید، فرقی نمیکند یک سیستم متوسط بخرید یا یک سیستم حرفه ای! همان کاری که سیستم حرفه ای برای شما انجام میدهد، سیستم متوسط هم انجام میدهد. سیستم های قوی و گران قیمت معمولا برای بازی کردن گیمر های حرفه ای، کار های محاسباتی سنگین، طراحی فیلم های حرفه ای در حد هالیوودی وطراحی شده اند و اگر جز این کاربران خاص نیستید، خرید سیستم قوی را هرگز توصیه نمیکنم!

جالب است بدانید سیستم کامپیوتر رومیزی بسیار قوی تر از لپ تاپ می‌باشدبرای مثال: رم چهار گیگابایتی موجود در کامپیوتر رومیزی بسیار قوی تر از رم چهار گیگابایتی لپ تاپ است.

 

12-شرکت در انجمن های گفتگو و برقرای تماس با دیگر برنامه نویسان.


خوشبختانه در اینترنت انجمن های گفتگوی تخصصی زیادی وجود دارند که توصیه میکنم در آنها عضو شوید. مثلا اگر برنامه نویس هستید در انجمن های مخصوص برنامه نویسی عضو شوید یا اگر گرافیست هستید در انجمن های مخصوص گرافیک عضو شوید. در هر زمینه ای که فعالیت میکنید بدون شک انجمن مخصوص آن در اینترنت وجود دارد.

شرکت در انجمن های گفتگو باعث می‌شود به رشته فعالیت خود علاقه مند شوید. فرض کنید علاقه مند یه رشته هک و امنیت هستید، حال اگر در یک انجمن هک و امنیت عضو شوید و با سایر هکر ها در تماس باشید و با هم فعالیت کنید، هر روز بیشتر از دیروز به رشته خود علاقه مند میشوید، با سایر هکر ها در زمینه های مختلف بحث میکنید و مشکلات خود را برطرف میکنیدهمین فعالیت ها باعث پیشرفت شما می‌شود.

 

13-کار تیمی یا گروهی یا فردی؟


تقریبا همه ما ایرانی ها در کار های فردی متخصص هستیم! خیلی تعریف ساده ای دارد: به تنهایی یک کار را انجام می‌دهید

گاهی به اشتباه کار تیمی و کار گروهی را یکی فرض می کنیم. گروه کاری متشکل از افرادی است که برای رسیدن به هدف مشترکی گرد هم می آیند. در مقابل تیم کاری متشکل از افراد با مهارتها و تجربیات مکمل همدیگر است که برای رسیدن به هدف و منظوری مشترک با یکدیگر کار می کنند و برای رسیدن به رسالت و مأموریت اصلی تیم به یکدیگر تکیه می کنند. اعضای تیم دارای تعهدی دسته جمعی در زمینه رسیدن به اهداف تیم هستند. درجه اعتماد، اطمینان، انسجام، تعهد و هماهنگی یک تیم بیشتر از یک گروه است.

توصیه میکنم برای رسیدن به اهداف خود، کار های خود را به صورت تیمی انجام دهید!

 

14-از یک برنامه نویس بخواهید کد های شما را ارزیابی کند.


یکی از بهترین و سریعترین روش های یادگیری این است که کسی به شما اشتباهاتتان را بگوید. شخصی را پیدا کنید که کد های شما را مورد ارزیابی قرار دهد و مشکلاتش را بگوید. این کار باعث میشود اشتباهاتی که شاید شما هیچ گاه متوجه آن نمیشدید برایتان آشکار شود و شما آن را به خوبی یاد بگیرید! این کار را حتما از کسانی بخواهید که تجربه و مهارت بالاتری نسبت به شما داشته باشند. و این را در نظر بگیرید که حتما انتقاد پذیر باشید و با شنیدن اشتباهاتتان از کوره در نروید زیرا فهمیدن این اشتباهات شما را به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل میکند.

 

15-از تجربیات دیگران استفاده کنیم قبل از اینکه تجربه دیگران شویم.


یکی از نکاتی مهم که قبل از شروع برنامه نویسی باید بدانید این است که گاهى موانع بزرگ و مشکلات زیاد، انسان را از رسیدن به هدف، مأیوس و ناامید مى‏ سازد؛ ولى استفاده از تجربه ‏هاى دیگران، موانع و مشکلات موجود را برطرف مى ‏سازد و ناامیدى را به امیدوارى تبدیل مى‏کند؛ از این رو دیگر براى بدست آوردن راه حلّ، نیازى به تکرار تجربه و یافتن راه حلّ‏ نیست.

همیشه سعی کنید از از تجربه دیگران استفاده کنید، اگر کاری را درست انجام داده اند شما هم انجام دهید و اگر کاری را اشتباه انجام داده اند، شما آن اشتباه را تکرار نکنید.

 

16-برای موفقیت برنامه ریزی کنید.


افراد موفق می دانند که باید هر روزشان مفید تر و پربار تر از دیروز باشد و به همین دلیل سعی میکنند از هر روزشان بیشترین استفاده ممکن را ببرند. ابزاری که برای انگیزه دادن به خودشان استفاده می کنند، برنامه روزانه شان است. وقتی عادت کنید که برای هر روزتان برنامه داشته باشید، روی کارها تمرکز بیشتری داشته و اولویت های آن روز را خوب می فهمید. با این روش احتمال انجام شدن کارها خیلی بیشتر است.

برای برنامه ریری کافیست یک قلم و کاغذ را به دست بگیرید و کار هایی را که هر روز باید انجام دهید را لیست کنید. کار هایی را لیست کنید که حتما توانایی انجام آنها را دارید.



 منبع
  • سنا عبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی