دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

ساخت شبیه ساز اندروید استودیو (AVD)

پنجشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۰۵ ب.ظ




به نام خدا

در پست های قبلی در رابطه با چند شبیه ساز مفید برای برنامه نویسی اندروید صحبت کردیم و گفتیم که به بررسی و راه اندازی هر کدام از آنها خواهیم پرداخت. در این پست قرار هست که از شبیه ساز خود اندروید استودیو شروع کنیم. پس با ما همراه باشید.

خب در پست قبلی گفتیم که برای استفاده از املیتور خود اندروید استودیو شرایطی لازم هست . که یکی از آنها داشتن سیستمی با پردازنده ی intel هست . و اینکه حتما در قسمت SDK Manager ، ایمیج ها و نسخه های اندرویدی که دوس دارید از آنها شبیه سازی داشته باشید را همیشه آپدیت و نصب داشته باشید.

در این پست به ادمه ی بحث می پردازیم . یعنی ساخت و راه اندازی این املیتور!

من یک راه ساده را برای شما در نظر گرفتم که خیلی راحت خواهید توانست شبیه ساز خود را با هر نسخه از اندرویدی که دوس دارید بسازید.

ابتدا اندروید استودیو را باز کنید (ترجیحا پروژه ای را بسازید).

بعد گزینه ی  Run که در نمودار بالایی اندروید استودیو هست را پیدا کنید. که با انتخاب این گزینه پنجره ای با عنوان Select Deployment Target باز خواهد شد. پس از آن از پایین این پنجره گزینه ی Create New Virtual Device را انتخاب کنید.

 

 

که بعد از آن به پنجره ای با عنوان Select Hardware رو به رو خواهید شد . که در این پنجره از شما میخواهد دستگاه مورد نظر خود رو انتخاب کنید . (از نظر سایز ، رزولیشن و ..).

 

 

با زدن Next به پنجره ی Select System Image هدایت می شوید که در این پنجره می توانید نسخه ی مورد نظر خودتان را برای املیتور انتخاب کنید. در تب Recommended نسخه هایی را خواهید دید که شما از  SDK Manager آنها زا نصب کرده باشید. (در پست های بعدی به آپدیت SDK خواهیم پرداخت).

 

 

بعد از انتخاب نسخه ی اندروید مورد نظر و زدن Next به پنجره ی تنظیمات و انتخاب نام و یا تغییر نسخه و سایز و .. خواهید رفت. در اینجا با یه سری گزینه ها رو به رو می شوید که کار با آنها بسیار ساده می باشد و نیازی به توضیح من نیست . گزینه ها رو خوانده و به دلخواه انتخاب کنید.

 

 

که بعد از زدن Finish کار شما برای ساخت AVD به پایان می رسد. و شما خواهید توانست املیتور خود را  در قسمت  Select Deployment Target  مشاهده کنید.

 

 

که با انتخاب آن و OK ، شبیه ساز شروع به اجرا شدن میکند .

 

 

این پست هم تمام شد.

امیدوارم مفید واقع بشه . موفق باشید Heart 

  • سنا عبادی

AVD

نظرات  (۱)

  • پشتیبانی شبکه
  • Hello! I realize this is sort of off-topic however I had to ask.
    Does managing a well-established blog like yours take a massive amount work?
    I'm brand new to running a blog but I do write
    in my journal on a daily basis. I'd like
    to start a blog so I can easily share my experience and thoughts online.
    Please let me know if you have any kind of recommendations or tips for
    new aspiring blog owners. Appreciate it!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی