دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!




به نام خدا

در پست قبلی در رابطه با ساخت یک پروژه در محیط اندروید استودیو صحبت کردیم.در این پست قرار هست که آن پروژه ای که ساختیم را بر شبیه ساز هایی که در پست های قبلی آنها را معرفی و پیاده سازی کردیم ، اجرا کنیم و هم چنین با یک سری از اجزای مهم در این محیط آشنایی پیدا کنیم . پس با ما همراه باشید.

خب اولین کاری که قرار هست انجام بدیم اجرا کردن برنامه روی شبیه ساز یا دستگاه واقعی هست که در پست های قبلی به طور کامل پیاده سازی شده اند . برای این کار  راه  های زیر وجود دارد :

۱. استفاده از تب Run :  وقتی که شما اندروید استودیو را باز می کنید ، در بالای صفحه یک نوار ابزار اصطلاحا وجود دارد که تمامی تب های لازم برای استفاده در محیط اندروید را در بر دارد پس به راحتی آنها را تست کنید و نتیجه ی آن ها رو دنبال کنید . خب یکی از آن تب ها که الان مورد نیاز ما هستش ، Run است که باز زدن Run app ،پنجره ای با عنوان Select Deployment Target باز خواهد شد که اگر دستگاه آنلاینی را داشته باشد در لیست دستگاه های آنلاین نمایش می دهد و اگر ن ، از قسمت دستگاه های غیر فعال موجود ، دستگاه مورد نظر را انتخاب کرده و منتظر فعال شدن آن باشید . در آخر خواهید دید که برنامه ی شما با یک نوشته hello World اجرا خواهد شد.

 

 

 

۲. استفاده از آیکون Run : اندروید استودیو برای راحتی و دسترسی سریعتر یک سری از ابزار مهم را به شکل آیکون هایی که نشان از کار کرد آن ابزار هست ، به کار برده است . که یکی از آن ها Run هست که به شکل یک فلش رو به راست هست که به رنگ سبز هست اغلبا ولی وقتی پلاگینی مانند استفاده از آیکون های متریالی برای محیط را نصب کنید ممکن است رنگ آن و نیز شکل ان کمی تغییر کند ولی واضح هست که همان Run هست.

 

 

۳. استفاده از کلید میانبر F5 از صفحه کلید روش دیگر هست .  البته این روش زمانی جواب می دهد که شما برنامه ی خود را حداقل برای یک بار از دستور Run خود محیط اجرا کرده باشید . و اگر تنها برای یکبار از Run استفاده کرده باشید برای بار های بعد به راحتی هر چه تمام تر خواهید توانست کلید F5 را فشار دهید و منتظر اجرا برنامه باشید.

خب بعد از زدن Run حالا با هر کدام از روش های بالا  ، شما می توانید برنامه را روی شبیه ساز ببینید . چون برنامه ی ما هنوز کد خاصی را ندارد ، فقط یک نوشته Hello World  بصورت پیش فرض را خواهید دید. به این صورت :

 

 

خب بعد از اینکه یاد گرفیتم چگونه برنامه ای که نوشتیم را اجرا کنیم ، یک سری دستورات که برای ایجاد پروژه ی جدید ، کلاس جدید ، فایل های مختلف جدید و .. از خود محیط را نیز به صورت کوتاه و خلاصه یاد خواهیم گرفت . چون توضیح زیادی من به درد نمی خورد شما باید با این محیط کار کنید و به سادگی خواهید توانست با اجزای مختلف و نیز کار کرد آنها آشنا شوید .

 

در نوار ابزاری که گفتیم یک تب مهم دیگری هست به نام File که به شما خیلی از دسترسی ها ی لازم را می دهد . مثلا با زدن New می توانید پروژه ی جدید را بسازید و پروزه ای را ایمپورت کنید  و ...

و یا با زدن گزینه ی Open می توانید ، پروژه های خود را در محیط باز کنید .

و یا اینکه با Close Project پروژه ی فعلی را خواهید بست و به صفحه ی اول یعنی همان Welcome خواهید رفت.

و یا باز زدن Settings... می توایند به تنظیمات محیط دسترسی داشته باشید که این گزینه بسیار مهم هست و پنجره ها و دسترسی های مختلفی دارد که بعدا مفصل تر راجب به قسمت های مختلف و مورد نیاز ، صحبت خواهیم کرد.

و نیز گزینه های دیگر ..

شما می توانید گزینه ها را انتخاب کنید و قسمت های مختلف را تست کنید .

 

این پست هم به پایان رسید . در پست دیگر از قسمت های خود برنامه و پکیج خودمان نیز آشنایی نسبی به دست خواهیم آورد. پس با ما همراه باشید.


  • سنا عبادی

Hello World

Run

اندروید استودیو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی