دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

ساخت اولین پروژه در محیط اندروید استودیو

دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۰ ب.ظ



به نام خدا

در پست های قبلی تلاش کردیم که تا حدودی پیش نیاز های مربوط به برنامه نویسی اندروید و ابزارهای مورد نیاز آن را معرفی و شرح بدهیم . در این پست قرار هست که اولین پروژه ی خود را بسازیم و بعد از آن یک سری از اجزا مهم محیط اندروید استودیو را معرفی کنیم . پس با ما همراه باشید.

خب شروع می کنیم . ابتدا اندروید استودیو رو باز کنید . اگر از قبل پروژه ای رو ایجاد نکرده باشید باید با صفحه ی Welcome رو به رو شوید . چند گزینه را خواهید دید ، برای اینکه شما پروژه ای را ایجا کنید باید گزینه Start a new Android studio Project  را انتخاب کنید .

 

 

بعد از انتخاب این گزینه باید مراحل زیر را پیش ببرید :

در اولین مرحله باید نامی برای پروژه ی مورد نظرتان و نامی برای پکیج پروژه و هم چنین مسیر ذخیر ه ی آن را تعیین کنید .

باید بگویم که  نامی که برای Package Name  به کار می برید باید منحصر به فرد باشد یعنی با نام پکیج دیگری مشابه نباشد  که در آینده برای انتشار اپ شما مشکلاتی به وجود خواهد آمد پس در این مورد دقت فرمایید . در ضمن بعد ها هم می توان تمامی این اطلاعات را ویرایش کرد .

 

خب بعد از Next شما باید ، نسخه ای که تمایل دارید برای آن برنامه را توسعه دهید انتخاب کنید . این ورژن همان min sdk شما خواهد بود یعنی اینکه برنامه ی شما از این ورزن اندروید به بالاتر را پشتیبانی خواهد کرد.

که می توانید باز کلیک بر Help me Choose جزییات این انتخاب را بررسی کنید . که چه نسخه ی را انتخاب کنید که هم بتوانید کاربران بیشتری را پشتیبانی کنید هم از یک سری امکانات در  برخی ورژن ها  که اندروید در اختیار توسعه دهنده قرار می دهد ، محروم نشوید . من API  ۱۷ یعنی اندروید ۴٫۲ را  پیشنهاد می دهم . ولی باز نسبت به هدف و تمایل خودتان  ، خواهید توانست نسخه های دیگری را نیز مورد استفاده قرار دهید ولی باید باز بگویم که بعد ها  این اطلاعات قابل ویرایش هستند.

 

 

بعد از مرحله ی بالا ، پنجره ای باز خواهد شد که از شما نوع اکتویتی برای برنامه رو میخواهد که در اکثر مواقع انتخاب Empty Activity را توصیه میکنم، زیرا که تمامی تغییرات دلخواه را می توان روی آن اعمال کرد ولی می توانید طبق نیاز ، دیگر مدل ها را نیز امتحان کنید .

 

 

خب بعد از زدن کلید Next شما به مرحله ی آخر از ساخت پروژه خواهید رفت ، در این مرحله از شما می خواهد که نامی برای اکتویتی اصلی و نیز لایه آن که بعد خواهیم گفت چیست ، انتخاب کنید . در این مرحله شما با زدن تیک Generate Layout File خواهید توانست که به طور خودکار لی اوتی را برای اکتویتی مورد نظرتان ایجاد کنید . پس اگر قصد دارید که لایه ای برای اکتیویتی اصلی داشته باشید ، تیک این گزینه را فعال کنید . هم چنین گزینه ی مربوط به کتابخانه ی AppCompat که بعدا مفصل تر راجب به آن صحبت خواهیم کرد را فعال کنید که پروژه شما از آن پشتیبانی به عمل آورد. خب بعد از آن Finish را بزنید و منتظر ساخته شدن پروژه شوید .

 

 

 

بعد از آن پروژه ی شما ساخته خواهد شد و وارد محیط کد نویسی می شوید . به همین سادگی :)

 

خب برای جلوگیری از طولانی شدن پست ، آشنایی اولیه با اجزای مهم محیط را به پست بعدی موکول می کنیم . پس با ما همراه باشید .

 


 کانال ما در تلگرام
  • سنا عبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی