دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

۲۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است





دسته بندی : # برنامه _نویسی


سلام دوستان ...

خیلیا مشکل اینو دارن که از یک ایکون چند رنگ متفاوت و در اندازه های متفاوت داشته باشن 

که البته مشکل منم هست . من با چنتا سایت آشنا شدم و امروز اون ها رو هم به شما معرفی میکنم .




قسمت اول و دوم پست 

یا صبور / یا شدید 
در فرازهایی از دعای جوشن کبیر، از خداوند متعال به عنوان یا صبور و یا شدید به معنی «ای شکیبا» و «ای سخت نیرو» یاد می‌شود؛ بدون تعارف بایستی بگوییم که برنامه‌نویسی کار دشواری است و اگر زمانی که در این حوزه پا می‌گذاریم، صبر و پشت کار نداشته باشیم، بعید به‌نظر می‌رسد که بتوان به موفقیت‌های چشمگیری در این حوزه دست یابیم.



قسمت اول پست 

یا مهون یا مسهل 
کدنویسی بک‌اند به‌صورت اصولی یک سوی قضیه است و ایجاد تجربهٔ کاربری خوب برای کاربران نرم‌افزار هم چیز دیگری است! ۲ مورد از القاب خداوند در دعای جوشن‌کبیر یا مهون به‌معنی «ای آسان‌کننده» و یا مسهل به‌معنی «ای هموارکنندهٔ راه‌ها» است.


یک دولوپر با هر دیدگاه و نقطه‌نظری، بایستی از تک‌تک فرصت‌هایی که در محیط پیرامونش به‌وجود می‌آیند به‌منظور حرفه‌ای‌تر شدن استفاده کند و یکی از این فرصت‌های طلایی که کمک شایانی به دولوپرها در عرصه کدنویسی برنامه‌های مفیدتر و سبک کاری حرفه‌ای‌تر می‌کند، درس گرفتن از دعای جوشن‌کبیر است! 



دسته بندی : # برنامه _ نویسی

به نام خدا

در این پست قرار هست که در رابطه با  آپدیت اندرویداستودیو و SDK از خود محیط به جای دانلود کردن مجدد صحبت کنیم . البته بدون نیاز به  vpn  (در تمامی مراحل زیر باید خاموش باشد.) پس با ما همراه باشید.



دسته بندی : # برنامه _نویسی 

اندروید استادیو نسخه ی 2.3.3 با قابلیت پشتیبانی از API 26 (اندروید O) ریلیز شد.

 دولوپر ها می توانند با  آپدیت SDK و IDE به این قابلیت دسترسی پیدا کنند. 

Android O Developer Preview 3 launches, finalizes APIs





 کانال ما در تلگرام 




پس از خرید گوشی جدید شاید یکی از کارهای که نگران کننده به نظر می رسد انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی به گوشی جدید است. برنامه ها،تنظیمات خاص،عکس ها،لیست مخاطبین، اس ام اس ، دانلودها و.. چیزهایی هستند که دوست دارید به گوشی جدیدتان انتقال دهید و شاید انتقال این حجم از اطلاعات به صورت دستی بسیار زمان بر باشد. اما نگران نباشید این مساله اینقدرها نیز پیچیده نیست،امروز میخواهیم روش های ساده ای برای انتقال اطلاعات از اندروید به گوشی جدید اندروید را آموزش دهیم.




شرکت اپل، امروز به‌طور رسمی از سیستم‌عامل iOS 11 رونمایی خواهد کرد و اولین نسخه آزمایشی آن برای آیفون‌، آیپد‌ و آیپاد‌ تاچ عرضه می‌شود. اگر به دنبال راهکاری برای نصب این نسخه آزمایشی هستید، ادامه مقاله را از دست ندهید.





با تنظیماتی که تلگرام در اختیار کاربران می گذارد می توانید برنامه را با اثرانگشت قفل کنید.



دسته بندی : # برنامه _نویسی

🔶 منابع الهام بخش برای UI


🔹شخصا برای من درست کردن رابط کاربری خوشگل خیلی خیلی سخت هست. جدای اینکه بهترین کار اینه کسی باشه و بهش بگید براتون طرح کار رو بکشه بعضی وقتا مجبورید خودتون اینکارو بکنید. در این مواقع یکی از راه‌ها اینه که از کارهای بقیه الگو بگیرید. امروز لیستی از این سایت‌ها معرفی میکنم.