دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام

يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۴۹ ب.ظ




 

این ترفند به کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام بیشتر از حالت پیش‌فرض کمک می‌کند.

تلگرام از ابتدای عرضه این قابلیت جدید ادعا کرد تماس صوتی اپلیکیشن آن، نه تنها کیفیتی بسیار بیشتر از سایر پیام‌رسان‌ها دارد، بلکه در مقایسه با آن‌ها دیتای کمتری نیز مصرف می‌کند. علاوه بر کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام به خاطر الگوریتم‌های پیاده‌سازی شده توسط شرکت، گزینه‌ای طی آپدیت جدید به تنظیمات برنامه اضافه شده است که با فعال‌سازی آن، باز هم می‌توان مصرف داده را کاهش داد. مزیت استفاده از این ترفند به منظور کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام این است که تنها با کاهش نامحسوس کیفیت صدا، در پهنای باند مصرفی صرفه‌جویی می‌کند. بر اساس گفته‌های تلگرام، به هیچ عنوان خبری از قطعی و یا ناپایدار شدن مکالمه بعد از فعال‌سازی گزینه مرتبط نیست.


نکته دیگر مربوط به الگوریتم‌های به کار رفته توسط تلگرام است. بر اساس آن‌ها، کیفیت صدا بر اساس قدرت اتصال اینترنت دو طرف تماس تنظیم می‌شود، به این ترتیب، حین استفاده از اینترنتی با سرعت بالاتر، حجم بیشتری نیز مصرف می‌شود. در تست انجام گرفته حین اتصال به اینترنت خانگی با سرعت یک مگابایت، طی یک دقیقه حدود دویست کیلوبایت پهنای باند مصرف شد، میزانی که بسیار قابل قبول و به‌صرفه است. با استفاده از گزینه مختص کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام ، داده ارسالی مجددا به میزان یک چهارم کاهش پیدا کرد. برای فعال‌سازی، منوی کشویی را از سمت چپ برنامه باز کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.


در صفحه باید، باید به قسمت Data & Storage وارد شوید.

در صفحه بعد، در انتهای یک گزینه با عنوان Use less data for calls دیده می‌شود. آن را لمس کنید.


حالت پیش‌فرض بر روی هرگز (Never) است. دو گزینه دیگر برای کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام را می‌توان به طور دلخواه تعیین کرد. با انتخاب گزینه انتهایی یعنی همیشه (Always)، در همه حال تماس صوتی تلگرام بهینه می‌شود، در حالی که با انتخاب گزینه دوم یعنی تنها در زمان اتصال به داده موبایل (Only on mobile data)، بهینه‌سازی تنها در زمان اتصال به اینترنت موبایل (و نه وای فای) صورت می‌گیرد.


  • سنا عبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی