دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

به این زودی ها منتظر نسل پنجم اینترنت نباشید

يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۵۷ ب.ظ



هنوز حتی نمی‌دانیم که اینترنت نسل پنجم موبایل (5G) چه قابلیت‌ها یا سرعتی خواهد داشت. برخی از شرکت‌های مخابراتی می‌گویند که نسل سریع بعدی اینترنت موبایل، تا سال 2020 به امریکای شمالی خواهد آمد. با این حال شرکت مخابراتی «اسپرینت» که یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌های ارایه‌ی اینترنت موبایل است، می‌گوید که انتظار آمدن اینترنت نسل پنجم را به این زودی‌ها نداشته باشید.


اخیرا شرکت ژاپنی NTT DoCoMo اینترنت 5G را با سرعتی برابر با 3 گیگابیت در ثانیه آزمایش کرد.


«اسکات میگالدی» از محققان شرکت اسپرینت است. او می‌گوید که نسل پنجم اینترنت موبایل، زودتر از سال 2020 به امریکا نمی‌آید. البته میگالدی معتقد است که 5G تا سال 2018 به آسیا وارد خواهد شد. البته مطمئنا منظورش از آسیا، کشورهایی مثل کره‌ی جنوبی یا ژاپن است، نه کشوری مثل کشور ما.


اسپرینت، اولین شرکتی بود که 4G را وارد امریکا کرد، به همین دلیل هم انتظار داریم تا محققان‌اش از وضعیت فعلی اینترنت اطلاعاتی درست و درمان داشته باشند. شرکت مخابراتی Verizon به اینترنت 5G خوش‌بین‌تر است. این شرکت می‌خواهد تا 12 ماه آینده، آزمایش اینترنت 5G را شروع کند.


اخیرا شرکت ژاپنی NTT DoCoMo اینترنت 5G را با سرعتی برابر با 3 گیگابیت در ثانیه آزمایش کرد.



 کانال ما در تلگرام
  • سنا عبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی