دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

دانشکده ی فنی و مهندسی

زکات علم نشر آن است!

سدی در برابر اسپم ها ایجاد کنید

چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۶:۳۰ ب.ظ



دسته بندی: #آموزش_اینترنت 

🔹اسپم کننده ها آدرس ایمیل شما را از کجا می دانند و آن ها را چگونه می یابند؟دستورالعمل های این مقاله به شما کمک خواهد کرد از خطرات ایمیل های اسپم جلوگیری کنید. اسپم کننده ها از چند ترفند جالب برای کشف آدرس ایمیل های قربانیان استفاده می کنند:اسکن وب سایت ها؛اسکن بنرهای اطلاعاتی، فروم ها، چت روم ها، اخبار مختلف. به کرات دیده می شودآدرس های آسان هدف مجرمان قرار می گیرندمانندjonh@, mary@, info@, sales@, support@ و یا آدرس ایمیل های کوتاه مانند aa@, an@, bb@, abc @ به راحتی می توانند توسط اسپم کننده ها جست وجو شوند.


با توجه به موارد بالا توصیه می شوداقدامات زیر را انجام دهید:


▪️ بایدحداقل2 ایمیل داشته باشید.از ایمیل های خصوصی فقط برای مکاتبات شخصی استفاده کنید و ازایمیل های عمومی برای ثبت نام در فروم های عمومی، چت روم ها، عضویت در فهرست های پستی و... استفاده کنید.


▪️ هرگز آدرس خصوصی خود رادر منابع قابل دسترس برای انتشار عموم قرار ندهید.


▪️ آدرس ایمیل شما بایدبه سختی جعل شود. اسپم کننده ها با استفاده از ترکیبی از اسپم ها، کلمات و اعداد به ساخت ایمیل ها می پردازند. آدرس های ایمیل شما نباید تشکیل شده از نام و نام خانوادگی شما باشد. خلاق باشید و آدرس ایمیل منحصربه فرد ایجاد کنید.


▪️ در صورتی که مجبور هستیدایمیل شخصی خود رادر جایی عمومی منتشر کنید، محافظی برای آن در نظر بگیریدتا اسپم کننده ها نتوانند به ایمیل شما نفوذ کنند. به عنوان مثال Joe.Smith@yahoo.com ایمیلی است که به راحتی جعل می شود. بهتر است به جای آن و به منظور امنیت بیشتر این گونه بنویسید:Smith-at-yaho Joe-dot-o-dot-com در صورتی که مجبور هستید ایمیل های شخصی خود را جاهای عمومی منتشر کنید، طبق مثال گفته شده آن را منتشر کنید، زیرا آدرس ایمیل دیگر به صورت لینک نیست و احتمال نفوذ اسپم کننده ها به حداقل می رسد.


▪️ آدرس ایمیل های عمومی خود را در فاصله های زمانی کوتاه تغییر دهید. از تغییر ترسی نداشته باشید.

ثبت نام در وب سایت ها:برخی فروشگاه های اینترنتی،کنفرانس ها،فروم ها و... هنگام ثبت نام از شما آدرس ایمیل می خواهند. البته همیشه درخواست وارد کردن ایمیل از جانب سایت ها به معنای قصد و غرض بد نیست،اما در هر صورت احتیاط کنید.


▪️ همیشه از آدرس ایمیل عمومی خود برای ثبت نام در فروم ها و ثبت نام در ارسال تبلیغات استفاده کنید.

اگربه مرحله ای رسیده اید که ایمیل های اسپم را دریافت کرده اید،موارد زیر را دنبال کنید:


▪️ هرگز به اسپم ها پاسخ ندهید. در صورتی که پاسخگوی ایمیل های اسپم آن ها باشید؛ اسپم های بیشتری دریافت خواهید کرد.


▪️ هرگز روی لینک 'unsubscribe' یا همان انصراف در منابع مشکوک کلیک نکنید.اسپم کننده هابا ارسال ایمیل های جعلی برای لغو اشتراک ها به جمع آوری آدرس فعال قربانیان می پردازند.


▪️ اگر در ایمیل شخصی خود اسپمی یافته اید،فورا آن را تغییر دهید. دریافت ایمیل های اسپم به این معناست که اسپم کننده ها ایمیل شما را یافته اند و به همین دلیل با تغییر آن می توانید تا مدتی از دست آن ها راحت باشید.

درصورتی که مجبور هستید یک ایمیل در اختیار افراد بسیار زیادی قرار دهید، باید روزانه آماده دریافت صدها یا هزاران ایمیل اسپم باشید.


▪️ حتما ایمیل خود را توسط یکی از راهکارهای امنیتی کسپراسکای مانند اینترنت سکیوریتی یا توتال سکیوریتی کسپراسکای فیلتر کنید.


 کانال ما در تلگرام


  • سنا عبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی